Niciodată nu e prea târziu – sau prea devreme – să înveți cum să dansezi

Noi, la Școala de Dans „Daniel Petre”, credem cu tărie că dansul este un limbaj universal, care are puterea de a crea conexiuni. Niciodată nu e prea târziu sau prea devreme să înveți cum să dansezi – pentru că, da, este o abilitate pe care oricine o poate deprinde, sub îndrumarea potrivită. 

Iar dacă vei ajunge la unul din cursurile noastre, vei descoperi că dansul chiar nu are vârstă. Cursanții noștri se bucură de magia mișcărilor, indiferent că au 8 sau 78 de ani. Așadar, am pregătit pentru tine câteva motive pentru care ORICÂND e momentul potrivit să înveți cum să dansezi.

Dansul și sănătatea fizică

Participarea la cursuri de dans este un foarte bun exercițiu cardio – tocmai de aceea are numeroase beneficii pentru sănătatea ta fizică. 

  • Dansul îmbunătățește funcționarea sistemului cardiovascular

Pentru menținerea unei bune sănătăți fizice, recomandarea este ca adulții să facă săptămânal între 150 și 300 de minute de exerciții de intensitate medie

sau între 75 de 150 de minute de exerciții de intensitate ridicată.

Dansând îți faci inima să bată mai cu putere grație executării diverselor mișcări, astfel că e un bun exercițiu cardio. 

Așadar, participarea de două ori pe săptămână la cursuri de dans îți asigură necesarul de mișcare de care ai nevoie pentru a-ți stimula pozitiv sistemul cardiovascular și, în consecință, pentru a-ți menține sănătatea fizică per total la un nivel ridicat.

  • Dansul îmbunătățește forța fizică și te ajută să ai un echilibru mai bun

Unul dintre motivele pentru care dansul este un bun exercițiu fizic este că îți lucrezi toți mușchii. Prin urmare, nu doar că îți întărești rezistența, ci și echilibrul – aspecte pe care arareori le lucrezi la sală, de exemplu. Motivul? Dansul te face să te miști în toate direcțiile și pe toate planurile (longitudinal, lateral și rotațional), ceea ce nu se întâmplă atunci când mergi, urci scări sau pedalezi, când acțiunea e unilaterală.

  • Dansul este un tip de mișcare potrivit pentru toată lumea

În funcție de cursul de dans pe care ți-l alegi, mișcarea este mai solicitantă sau mai blândă, astfel că toată lumea își poate găsi un stil care să i se potrivească  – inclusiv cei cu probleme cardiace sau cei cu mobilitate redusă. Iar dacă nu știi dacă intensitatea e cea potrivită pentru tine, atunci consultă-ți medicul, iar apoi sfătuiește-te cu instructorul de dans.

Dansul și sănătatea psihică

  • Dansul îmbunătățește funcțiile cognitive

Dansul îți stimulează creierul, îmbunătățind funcțiile cognitive indiferent de vârstă, potrivit unor cercetări realizate de specialiștii de la Institutul de Neurobiologie din Cadrul Universității Harvard. Dar cum se întâmplă acest lucru? Ei bine, acele regiuni ale creierului care controlează memoria și abilitățile precum planificarea și organizarea se îmbunătățesc atunci când dansezi. În plus, spre deosebire de alte forme de mișcare, dansul te ajută și să ai un echilibru mai bun grație faptului că ții ritmul muzicii.

  • Dansul este și un bun exercițiu pentru creier

Pentru că îți stimulează atenția, te provoacă să-ți amintești pașii și ordinea lor, dar și pentru că îți impune să te miști pe ritmul muzicii, dansul este un exercițiu complex pentru creier, antrenându-l la orice vârstă. 

Dansul și sănătatea emoțională

  • Dansul include pe toată lumea

Frumusețea dansului este că nu face discriminări. Oricine poate dansa, oricine poate învăța să danseze, oricine poate participa la cursuri de dans. Dacă te poți mișca, atunci poți și dansa. Tocmai de aceea este preferat inclusiv de cei cărora nu le plac alte forme de exerciții fizice.

  • Dansul poate fi o activitate socială

Chiar dacă îți place la nebunie să dansezi când nimeni nu se uită la tine, e ceva magic în a te mișca pe ritmul muzicii împreună cu alții. Fie că e vorba de dansuri de societate sau moderne, de dansat într-un club sau la un eveniment cu prietenii, ori dacă te miști prin casă cu copiii sau nepoții, împărtășirea acestei experiențe cu alții îți face bine în ceea ce privește sănătatea ta emoțională. 

  • Dansul îți îmbunătățește starea de spirit

Dansul reduce stresul, diminuează anxietatea și îți crește încrederea de sine. Nu o spunem noi, ci toate studiile care s-au făcut pe acest subiect, la care adaugăm și testimonialele cursanților noștri.

Beneficiile dansului pentru copii

Mișcările și ritmul sunt ceva natural pentru copii. Iar dacă participă la cursuri, într-un cadru mai formal, atunci beneficiile sunt și mai multe. Pe lângă faptul că scapă de energie într-un mod constructiv, pentru cei mici dansul este și o modalitate bun și sigur de a se exprima. 

Dansul este o dovadă clară că munca constantă duce la rezultate bune. Dacă se implică în timpul cursurilor, copiii vor observa că devin din ce în ce mai pricepuți, motivându-i și mai mult. 

Nu în ultimul rând, ei pot învăța ce e disciplina, pentru că sunt nevoiți să respecte un program, să învețe niște mișcări, să le repete și să se coordoneze cu alții, experimentând totodată beneficiile lucrului în echipă.

Poate cel mai important beneficiu al dansului este bucuria pe care ți-o aduce

„A învăța să mergi te eliberează. A învăța să dansezi însă, îți dă cea mai mare libertate: de a exprima cine ești cu întregul tău corp” – așa spunea scriitorul indian Rabindranath Tagore. Aforismul rezumă perfect bucuria pe care o simți când dansezi.
Așadar, dacă ți-am dat destule motive să te apuci de cursuri de dans, atunci nu ezita să ne contactezi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *